Za potrebe vegete uvozi se sušeno povrće

1
923

suseno voceTko je u pravu?
Niti je do kraja u pravu Tedeschi koji tvrdi da bi država jednako tako nacionalnim interesom mogla proglasiti bilo koju veliku domaću kompaniju, a ni Vitković kad Podravki daje značaj koji nema. Za tezu da Podravka nije tvrtka od nacionalnog interesa, argumenata je bezbroj, a najvažniji je da tvrtka gotovo svu primarnu poljoprivrednu sirovinu uvozi iz drugih zemalja: od mesa i povrća do voća i šećera. Za takvu je situaciju, valja priznati, najveći krivac ipak država koja u 19 godina nije učinila ništa da strateški umreži primarnu proizvodnju s domaćom prerađivačkom industrijom. Koprivnička tvrtka uvozi gotovo sve sušeno povrće za Vegetu, juhe i druge proizvode. Riječ je o otprilike 6000 tona sušenog povrća godišnje.

Nema ni svježeg povrća
Pribroji li se tome da Podravka godišnje treba i 20-ak tisuća tona povrća u svježem stanju, to znači da bi samo za potrebe koprivničke kompanije povrćem trebalo u Hrvatskoj zasaditi cijelu Podravinu, Slavoniju i još neke dijelove Hrvatske! Iz Egipta se, primjerice, godišnje uveze gotovo 900 tona sušenog luka za Vegetu i juhe, za što afričkim uzgajivačima prije procesa sušenja treba oko 9000 tona svježeg. Najviše sušena povrća Podravka uvozi iz Poljske, Češke i Njemačke, a zamrznuto, koje se pakira i prodaje u škrinjama, dolazi iz Belgije i Italije. Koprivničkoj kompaniji godišnje treba i oko 1600 tona sušene mrkve, 700 tona sušena krumpira i 1150 tona pastrnjaka.

Ako se zna da za jedan kilogram sušenoga treba proizvesti otprilike deset kilograma svježeg povrća, te multiplicirane brojke zvuče doista nestvarno. Slična je situacija i sa stokom. Mesna industrija Danica svoje godišnje potrebe za 3500 junadi i 25.000 svinja većim dijelom podmiruje iz inozemstva – junad iz Rumunjske i Poljske, a svinje iz Austrije, Njemačke i Nizozemske. Država je opet posve zakazala.

Razgovori sa seljacima
Za drugu tezu da je Podravka nacionalni interes također je dosta elemenata. – Podravka može biti lokomotiva razvoja cijelog sektora. Njezini su brendovi prisutni na više od pola milijuna prodajnih mjesta u cijelom svijetu. Zamislite tu snagu – kaže Vitković i dodaje da Podravka jedina u Hrvatskoj ima zaokružen proizvodni asortiman u slučaju izvanrednih situacija. Njegovi su argumenti na mjestu, no nisu promašeni ni oni novog ministra gospodarstva Đure Popijača koji je javno ustvrdio: “Čemu strah od domaćega kapitala?”Ili, hoće li Podravka biti manje strateška nacionalna kompanija ako njezin 26-postotni dioničar, umjesto države postanu Agrokor, Vindija, Kraš ili Atlantic?

Jurčić: To je neiskorišteni potencijal
Dr. Ljubo Jurčić, budući šef NO-a Podravke, ističe da je riječ o strateškoj državnoj kompaniji iz više razloga. Podravka ima golemi potencijal u sektoru, što može biti motor razvoja cijelog sektora. – Teško je danas naći takvu koncentraciju iskustva u prehrambenoj tehnologiji i prodaji u inozemstvu. No, ti potencijali nisu iskorišteni – ističe Jurčić. Naglašava kako nije protiv privatizacije Podravke, ali tek kad se svi potencijali aktiviraju. Prije toga mora se uspostaviti sinergija Podravkine strategije i Vladine strategije za domaću prehrambenu industriju.

1 KOMENTAR

  1. U slobodno vreme sam uspeo da proizvedem mrkvu koja je uzgajena bez upotrebe hemije na maloj povrsini oko 700m2 ili malo vise ali je veoma tesko izvrsiti prodaju, jednostavno na pijacama niko Vam neveruje da je bas tako uzgojena a uz to daleko od industrije i drugih zagadjivaca. Rado bih je prodao i to odmah

Komentiraj



Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.