Poljoprivrednici online-prodajom voća i povrća zadali udarac trgovcima

0
917

Mika i Rafel Serrrano prilično su nekonvencionalni poljoprivrednici. Gotovo da nemaju zemlje, ne drže stoku, a svejedno mogu živjeti od poljoprivrede. Oni stanovnike Mallorce opskrbljuju povrćem s vlastitih ekoloških polja i bio-proizvodima seljaka s kojima su prijatelji. Od prije nekoliko dana svoje su produkte počeli prodavati preko intereneta.

“To je stranica na kojoj se može naručiti i kupiti izravno od proizvođača ovdje na otoku. Na primjer već pripremljena košara s tjednom ponudom voća, povrća, jaja, raznih prerađevina, a ima i ekološki uzgojenog mesa, koje se ponekad po otoku mora posebno tražiti”, objašnjava Rafel.

Ovu internet stranicu financiraju lokalne vlasti na otoku uz pomoć Zaklade za inovnativne tehnologije te španjolsko Ministarstvo industrije, turizma i trgovine. No inače vlasti poljoprivrednicima koji se bave ekološkom proizvodnjom samo otežavaju stvari, žali se Rafel. Zahtijevaju puno papirologije, potvrdi i kontrola. Svejedno, ova je interent stranica dobra, kaže njegova partnerica Mika. “To nas je od prvog trenutka zainteresiralo. To je jako dobra ideja. Do sad se takvo što na Balearskim otocima nije moglo naći.”

Svojom online-službom poljoprivrednici su zadali udarac konvencionalnoj trgovini namirnicama. Isključili su posrednike i svejedno mogu naći mušterije. Od toga obje strane imaju koristi. Proizvodi su za potrošače jeftiniji, a proizvođači svejedno na kraju zarade više nego uz posrednike. Može se reći da samo posrednici nisu baš zadovoljni.

Nijemac Carsten Reichel živi na Mallorci već četiri godine. Rado ode ne tržnicu na kojoj Rafel prodaje svoje salate, maslinovo ulje i vegetarijanske namaze. Reichel svoje namirnice treba još samo pokupiti, jer ih je već  izabrao i naručio večer prije, uz pomoć klika mišem. “To je sasvim ugodno kad sjedite kod kuće. Možete na miru pogledati čega sve ima i možete na miru razmisliti, što biste tog tjedna mogli kuhati. Osim toga, znate da su proizvodi svježi. I onda samo kliknete i naručite”.

Rafel i njegovi kolege uz svoje produkte na interentu nude i čitav niz informacija o namirnicama i svojim poljoprivrednim dobirma. Na jednom forumu odgovaraju i na pitanja korisnika. Toliko informacija ne dobija nitko tko kupuje u običnom supremarketu.

“Pečat transparentnosti”, tako se zove istraživanje koje je provela agencija Trendwatching, u prijevodu, praćenje trendova. Ona po cijelom svijetu prati trendove koji se pojavljuju u svijetu konzuma. Rezultat ovog istraživanja pokazuje da što kupac više zna o ponuđenom proizvodu, to je veća mogućnost da će ga i kupiti. To posebno vrijedi za eko-proizvode. U međuvremenu je Rafel otvorio vlastitu internet-stranicu. Na njoj  možete vidjeti što radi, fotografije njegovih brižno njegovanih gredica, te naći savjete i za vlastiti vrt s povrćem. I drugi su poljoprivrednici s otoka krenuli njegovim stopama pa imaju vlastite online-trgovine. Neki već šalju svoje naranče i vina u ostatak Europe.

Autor/izvor: SEEbiz / Deutsche Welle

Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.