2.7 milijardi potrošača velika prilika za mljekarsku industriju

0
614

Prema indeksu mliječne industrije, predviđa se povećanje njihove potrošnje s oko 70 milijardi litara u 2011. na skoro 80 milijardi litara u 2014. godini. Inače, indeks prati svjetske činjenice, brojčane podatke i trendove u svjetskoj mliječnoj industriji. Očekuje se da će se mnogi od ovih potrošača u narednim godinama odlučiti za zapakirano umjesto nepakiranog mlijeka. „Potrošači s niskim prihodima predstavljaju jednu od najvećih mogućnosti za rast industrije mlijeka. Ključ sutrašnjeg uspjeha je u dopiranju do ovih potrošača danas”, izjavio je predsjednik i izvršni direktor Tetra Paka Dennis Jönsson. „Oni čine gotovo 40% svjetskog stanovništva i žive u ekonomijama koje pokreću rast naše industrije i postaju sve imućniji.” Ovi potrošači žive s dva do osam američkih dolara na dan i predstavljaju gotovo potpuno neiskorišten segment tržišta od strane današnjih prerađivača mliječnih proizvoda. Prema Tetra Paku, nazvani potrošačima koji su pozicionirani niže u piramidi (DiP potrošači), oni čine oko 50% stanovništva zemalja u razvoju i troše 38% LDP u zemljama u razvoju. Polovina ovih DiP potrošača živi u Indiji i Kini. Tetra Pakova istraživanja su se usredotočila na šest zemalja koje čine preko 76% potrošnje tekućih mliječnih proizvoda od strane DiP potrošača u zemljama u razvoju: Indija, Kina, Indonezija, Brazil, Pakistan i Kenija. Prelaskom s niskog do srednjeg prihoda do kraja ovog desteljeća, očekuje se da će se poboljšati status mnogih DiP potrošača, što će uvećati njihovu kupovnu moć i asortiman proizvoda koje kupuju. Uz povećanje raspoloživog prihoda i jačanje svijesti o značaju sigurnosti hrane, kao i potrebe za praktičnim rješenjima za trenutnu konzumaciju napitaka, očekuje se i povećanje potražnje za zapakiranim proizvodima. Predviđa se da će se, od 2009. do 2020. godine, globalno DiP stanovništvo smanjiti za ukupnu godišnju stopu rasta (CAGR) koja iznosi 3% godišnje. Predviđa se porast stanovništva koje živi s više od osam $ na dan od 4% (CAGR) godišnje, u skladu s tvrtkom Boston Consulting Group, koja je pomogla Tetra Paku u razvoju DiP klasifikacije.

„Današnji potrošači s niskim prihodima sutrašnja su srednja klasa”, rekao je Jönsson, ističući kako je „ovo zlatna prilika za prerađivače mlijeka i mliječnih proizvoda za razvoj potrošačke odanosti među novom generacijom potrošača mlijeka i mliječnih proizvoda u zemljama u razvoju. ”Prodor na ovo tržište nije bez izazova, navodi se u izvještaju. Tetra Pak je prepoznao tri ključna izazova za prerađivače mlijeka i mliječnih proizvoda koji žele doći do potrošača na ovom rastućem tržištu:
• Moraju raditi proizvode koji su pristupačni, dostupni i privlačni za potrošače s ograničenim prihodima. To znači da moraju proizvoditi zdrave, sigurne i hranjive pakirane mliječne proizvode, bez generiranja neodrživih troškova.
• Moraju ih nuditi u malim tradicionalnim trgovinama u udaljenim seoskim područjima ili zakrčenim gradovima – gdje inače kupuju DiP potrošači.
• Kako se navodi u izvještaju, za razvoj proizvoda, rješenja za pakiranje i preradu za potrebe ovih potrošača s niskim prihodima, inovacije i efikasnost će biti od suštinskog značaja.
„Moramo razvijati proizvode na drugačiji način, distribuirati ih drugačije i prodavati ih drugačije, kako bismo povećali dostupnost optimalnog načina prehrane u zemljama u razvoju”, rekao je Jönsson.

Tetra Pak je odredio niz načina da učini proizvode pristupačnijim. Među njima je i promjena načina na koji su razvijeni i mliječni proizvodi i načini pakiranja – pri čemu razvoj potiče cijena proizvoda. Korištenjem alternativa za punomasno mlijeko – kao što su sirutka ili mliječna kiselina – također je moguće proizvesti hranjive i zdrave mliječne proizvode po nižoj cijeni. Drugi način je smanjenje veličine paketa ili opredjeljenje za jednostavnije pakiranje.

Komentiraj



Ova web-stranica koristi Akismet za zaštitu protiv spama. Saznajte kako se obrađuju podaci komentara.