Vodeći računa o tekućim događanjima u poljoprivredi i radom na terenu među poljoprivrednim proizvođačima posjetili smo jednog od ozbiljnih proizvođača jagoda u Vukovarsko-srijemskoj županiji, OPG Maršić čiji je vlasnik gdin. Željko Maršić odličan poznavatelj problematike uzgoja i trženja jagoda.

Kroz razgovor upoznao nas je sa čitavim nizom informacija koje se odnose na proizvodnju jagoda i stanje na tržištu koje donosimo u nizu članaka. U RH zasađeno je između 3 i 4 milijuna sadnica, od čega 95% se odnosi na frigo sadnice i svega 5% na zelene sadnice. Najpogodnija i najzastupljenija područja za uzgoj jagoda su prostor oko Vrgoraca, zagrebački prsten, Podravina i prostor Vukovarsko-srijemske županije.

Unazad deset godina proizvodnja jagoda u RH dostigla je stupanj samodostatnosti i potencijal za izvoz. Ključni problem koji je i preduvjet za ostvarivanje izvoza je organiziranost i to na razini bar dvije županije kako bi se postigle dostatne količine za izvoz.

Kalkulacija proizvodnje pokazuje troškove od 7,00 Kn/Kg (bez osiguranja), dok je prosječna ostvarena cijena unazad tri godine oko 11,00 Kn/Kg izuzimajući 2006.g. koja je bila ekstrem s iznimno visokim prodajnim cijenama. U troškovima proizvodnje najveći udio ima radna snaga čija se cijena kreće oko 23kn/h ili oko 3-4kn/kg ako se uzme u obzir prosječan učinak od 7kg/h kod berbe. Važno je napomenuti da je proizvodnja jagoda u RH najvećim dijelom bez jasnog sustava za razliku od naprimjer Italije gdje je čitava godina pokrivena s proizvodnjom jagoda. U Hrvatskoj imamo situaciju da na tržište gotova cjelokupna godišnja proizvodnja izlazi u petom mjesecu, a vrhunac zasićenja je oko 20.05. S obzirom na navedeno očigledno je da se mora dosta poraditi na vansezonskoj proizvodnji, organiziranju sustavne proizvodnje da i u drugim mjesecima postoji finalni proizvod koji će zasigurno naći kupca i uz veću cijenu.

Početkom mjeseca počela je i prodaja jagoda roda 2017.g. čija prodajna cijena u razini prosječne cijene unazad nekoliko godina. O tijeku prodaje i ostvarenim financijskim rezultatima od same prodaje biti će više riječi u idućim člancima.

Vlatko Peičević, dipl. oec.

Komentiraj

Please enter your comment!
Upiši svoje ime ovdje